8 Mart 2012 Perşembe

Ispanak Yemeği



       İşte çocuklar için Temel reis yemeği. Yada bizim zamanımızda öyleydi. Şimdilerde tvlerde temel reis çizgi filmine rastlamıyorum ama biz ıspanak yemeği temel reis ile sevdik. 

      Ispanak yediği anda güçlenen, kollarını şişiren ve her türlü zorluktan kurtulan temel reis bizim zamanımızda iyi ki vardın. 

    Her zaman pirinçle yaptığım bu yemeği bu sefer bulgurla yaptım. Bulgurun faydalarını okudukça pirinç yerine bulgur kullanmayı daha çok tercih ediyorum.  

     Ispanak köklerini de salata yapmak için ayırdım. Ayrı bir tencerede ıspanak köklerini az suda haşlayıp, limon, zeytinyağı ve az tuz ile karıştırıp servise hazır hale getiriyorum. Yani neymiş mutfakta hiç bir şeyi atmıyoruz.    

Malzemeler:
  • yarım kg ıspanak
  • kıyma
  • 1 soğan
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 2 yemek kaşığı bulgur (veya pirinç)
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • tuz
Hazırlanışı:
  • Yemeklik doğradığımız soğanı sıvıyağda soteleyelim.
  • Kıymayı ekleyip rengi değişene kadar kavurmaya devam edelim.
  • Salçayı ekleyelim.
  • Yıkanıp irice doğranan ıspanaklarıda tencereye alalım.
  • Üstüne yıkanmış bulgur, tuz ve 1 su bardağı ılık su ekleyelim.
  • Kısık ateşte pişmeye bırakalım.


5 yorum:

  1. Merhaba canım,
    Ispanak yemeği sevilmez mi?
    Resimlerinin yanına iğne oyalarını koyma fikrin çokk güzel:)
    Yemek ve iğne oyası;
    Her ikisi de sevgiyle yapılan el emeği.
    Bu fikrin ve görsellik çok hoşuma gitti:) Yüreğine eline sağlık.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Cok güzel olmus canim...
    ellerine saglik
    :-)))

    YanıtlaSil
  3. yemekte muhakakk güzeldir ama tabak daha güzel :)

    YanıtlaSil
  4. Nihalcim merhaba, Ben geldim, tanıştığımıza çok sevindim. Bloğun hayırlı olsun. Ispanak yemeğine yorum yaptığımın sebebi bir anım geldi aklıma, Ispanak yemeği yapmaya kalktım. 2 saat yıkadıktan sonra doğradım. Daha sonrada geçtim karşısına annem böyle doğramıyordu deyip ıspanak köklerini tek tek toplayıp 4 de böldüğümü hatırlıyorum, hele ki pilavı sakın sorma:))) üzülme, yeni evliyken bende senin gibi hiç bir şey bilmiyordum. Sen benden daha iyisin sevgiler canım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her yaşta öğreneceğimiz şeyler mutlaka oluyor,mutfakta değişik lezzetlere her zaman acığız sevgiler :))

      Sil