9 Mart 2012 Cuma

Çıtır Kasede Alinazik


ÇITIR KASELER

       Bu çıtır kaseleri ilk gördüğümde işte harika bir sunum diye düşündüm. Kesinlikle denenmeliydi. Ben içine alinazik koyarak servis yaptım. Sonrasında servis tabağını yemek paha biçilemez. Kaç kere yiyebilirsiniz ki servis tabağını  :))

       Bir daha ki sefere farklı düşüncelerim var. Misafirlerime ve gün sofralarımda yapmayı düşünüyorum. Misafirlerime , içine rus salatası veya patates salatası koyarak servis edeceğim. Hem göze hem mideye hitap eden bir sunum. 

       Kaseler ise poğaça tadında, ince çıtır bir lezzet.


Malzemeler
  •  2 Su Bardağı Un 
  •  1 Çay Bardağı Su
  • yarım çay bardağı zeytinyağı
  •  1 Tatlı Kaşığı Toz Kırmızı Biber
  • 2 Çay Kaşığı Tuz
  • 1 Yemek Kaşığı Çörek Otu
  • 1 Yemek Kaşığı Susam
  • 1 Yumurta Sarısı
Yapılışı
  • Öncelikle hamur malzemelerinin hepsini karıştırarak, kulak memesinden biraz daha sert olacak şekilde bir hamur yoğurun.
  • Hamuru, yarım saat kadar dinlendirin.
  • Fırına dayanıklı kaselerin dış kısmını katı yağ ile yağlayın ve hamuru oklava ile açarak kaselerin üzerine sıvayın.
  • Ben aliminyum folyodan olan fırın sütlaç kaplarını kullandım.
  • Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 30-35 dk. hamurların üzeri kızarıncaya kadar pişirin.



35 yorum:

  1. bu çıtır kapları çok seviyorum çok şık oluyor seninkide öyle olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Nihalcim,
    Şu çıtır kaseleri cafe pepela da görmüştüm,ilk olarak.Hep aklımda bakalım ne zamana yapıcam:)
    Seninkiler de harika görünüyor.
    Ellerine sağlık,içlerini ali nazikle doldurman güzel fikir.
    Bir kasesini alıp kaçıyorum:))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. ne leziz kase olmuşlar,hem içini hem dışını ye.Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Ay harika bu çıtır kaseler. İçindeki Ali Naziği düşünemedim bile :) Çok beğendim tariflerinizi. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. pepelanin citir kaselerini henur yapmak nasip olmadi insallah birgun yaparim,sizinkilerde cok guzel olmus ellerinize saglik...

    ayrica blog alemine hosgeldiniz...

    muhabbetle...

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Nihal,
    Blog dünyasına hoşgeldin :)) Bloğunu inceledim ve çok güzel tariflerin var. Devamını bekliyoruz.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  7. Merhaba canım blogun hayırlı olsun aramıza hoşgeldin:;))salataya bayıldım hımm ellerine sağlık... sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. Merhaba canım blogun hayırlı olsun aramıza hoşgeldin:;))salataya bayıldım hımm ellerine sağlık... sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık canımm:)
    çok sevimli ve leziz bir sunum olmuşş..
    emeğine sağlık..
    sevgilerimle..
    :)

    YanıtlaSil
  10. bLOĞUMU İZLEMEYE ALDIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDİYORUM VE BLOGGER'A HOŞGELDİNİZ DİYORUM.

    iZLEMEYE ALIYORUM SİZİ :))))

    SELAMLARi;

    YanıtlaSil
  11. çok teşekkür ederim canım ziyaretin için:)
    yapabileceğim bir şey olursa seve seve yardımcı olurum.
    şu en alltaki linkWithın,yanlış eklemişsin sanırım.
    o aslında o şekilde değilde,yaptığın tüm tarifleri görüntülemeli.
    yavaş yavaş alışırsın inşallah.
    bir sorun olursa,çekinme yaz bana tatlım..
    sevgilerimle..
    :)

    YanıtlaSil
  12. Merhaba canım iadeyi ziyarete geldim.aramıza hoş geldin.siteni çok beğendim paylaşımların harika nerelisin allah aşkına nerde oturuyosunsormamın sebebide; pataes çorbası sadece bizim buralarda yapılır.Özellikle tabakların kenarındaki iğne oyası çiçeklerde buralarda çok kullanılır nerelisin diyeceksin boluluyum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bolu değilim canım, Ankaranın Nallıhan ilçesindenim boluya 60 km çok yaklaştın :))

      Sil
    2. Kültürümüz yakın birbirimize bu kadar olu yani ama yinede aramıza hoş geldin. Ben sana daha yakı Kendim Mudurnuluyum eşim Sebenli iğne oyasındab birazda tahmin ettim Nallıhanlı olabilir belki diye Nallıhan damı oturuyorsun

      Sil
    3. Ailem Nallıhanda, ben iki sene önce evlenince tarakya bölgesine geldim,,mudurnu seben çok iyi biliyorum oraları tanıştıgımıza sevindim :))

      Sil
  13. çok güzel bir blog canım.takipteyim.sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. CANIM ELLERİNE SAĞLIK
    BU ŞEKİLDE SUNUM ÇOK HOŞ OLUYOR
    BENİDE PELTE TARİFİMDE VAR
    ELLERİNE SAĞLIK CANIM
    MUHABBETLE KAL
    :))

    YanıtlaSil
  15. Süper fikir, bayııldım. Ellerinize sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. Ziyaretin icin ve beni izlemeye aldigin icin cooook tesekkurler.Benimde blogum daha bikac aylik.ellerine saglik tariflerin cok lezzetli gorunuyor..
    sevgiler

    YanıtlaSil
  17. Çok farklı ve güzel bir sunum :) ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  18. merhabalar canım hoşgeldin aramıza:)harika bir bloğun var canım ...tariflerin enfes
    çıtır kaselerine bayıldım denemek istiyorum en kısa zamanda
    sevgiler :)

    YanıtlaSil
  19. Merhabalar arkadaşım aramıza hoş geldin....

    YanıtlaSil
  20. alimiyum kaplar güzel fikir,eline sağlık

    YanıtlaSil
  21. Merhaba Nihal,
    Güzel yorumun için çok teşekkür ederim. Ben de senin kaselerini ve diğer yemeklerini çok beğendim. Bu tür sunumlar masada ayrı bir hoşluk yaratıyor. Ellerine sağlık.
    Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  22. merhabalar, uzun zaman önce başka biryerlerdede görmüştüm bu çıtır kaselerden, deneme fırsatım olmamıştı, şimdi sizde de görünce hemen not aldım içinede konacak uygun birşeyler aklıma geldiğinde deneyeceğim. tarif için teşekkürler. iyi geceler ve güzel bir hafta sonu dilerim sevgiler.

    YanıtlaSil
  23. Bende geldim:)
    Blogun hayırlı olsun.Tarifte süper ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  24. Çok güzel olmuş canım eline saglık olsun..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  25. Bu güzel tarif için teşekkürler :)
    deneyeceğim

    YanıtlaSil
  26. Sevgili Nihal,
    Blogun Hayırlı ve uzun ömürlü olsun.
    Tarifinde çok güzel görünüyor, ellerine sağlık.
    Kase fikri çok güzelmiş, alüminyum fırın kapları herkesin ulaşabileceği bir şey olduğu için herkes bu tarifi yapabilir.

    YanıtlaSil
  27. Ellerinize sağlık çok güzel fikir,bende kepçeye sarıp yağda kızartmayı düşünmüştüm..

    YanıtlaSil
  28. Canım bloğun hayırlı olsun takibe aldım...gerçekten bayıldım bu kaseye çok güzel ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  29. Nihal'ciğim hayırlı uğurlu olsun blogun aramıza hoşgeldin. Ben bu çıtır kaselere bayıldım özellikle de yemek davetlerinde çok iyi değerlendirilebilir.ellerine sağlık ttakipttesin.

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
  30. değişik ve güzel olmuş
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  31. Nihal hanım sayfanızı dolaşıyorum süper resimler,tarifler,el emeklerinin hepsi çok güzel bu kaseciklerede bayıldım ama özellikle iğne oyası küpelere bayıldım ellerinize sağlık takipçinizim artık:))))

    YanıtlaSil