22 Mart 2012 Perşembe

Fırında Patates Topları ve Doğum Günü Kutlaması


Peynir miktarını istediğiniz şekilde azaltıp çogalta bilirsiniz, bu ölçülerden 13 tane patates topu çıktı. Kahvaltıda sıcak olarak tüketilmesi paha biçilemez ....
Galete unu olarakta,, bir kaç gün geçip yenmeyen ekmeklerimi fırında kızartıp rondodan geçirip dondurucuda saklıyorum köftelere kullanmak için,, bu tariftede onlardan kullandım...

Malzemeler:
  • 4 orta boy patates
  • 1 yumurta
  • kaşar peyniri
  • peyaz peynir
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 2 yemek kaşığı galete unu
  • tuz
  • bir tutam karabiber, kimyon
Üzerine:
  • bir yumurta sarısı
  • susam, çörek otu
Yapılışı:
  • Patateslerimizi haşlayalım ve ezelim.
  • Ezdiğimiz patateslerin içine diğer bütün malzemeleri ekleyelim.
  • Peynir miktarını istediğiniz şekilde ayarlayabilirsiniz.
  • Hazırladığımız patatesli karışımdan cevizden büyük parçalar alıp yuvarlayalım.
  • Yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye dizelim.
  • Üzerlerine yumurta sarısı sürüp susam,çörek otu serpelim
  • Fırının üst bölmesinde üzerleri kızarana kadar pişirelim.
  • Sıcak servis yapalım...





Dün doğum günümde bana güzel sürprizler hazırlayan eşime çokkk teşekkür ediyorum. Rabbim sağlıklı ve beraber geçireceğimiz uzun ömürler nasip etsin bize....



11 yorum:

  1. eşinle nice mutlu sağlıklı yıllar canım.doğum günün kutlu olsun.patetes toplarıda harika olmuş.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. bu tarifi çok beğendim en kısa zamanda denicem. doğum gününüzde kutlu olsun nice yaşlara

    YanıtlaSil
  3. Nihal hanım patates toplar bi harika siz ayrı güzel..:)ve size kocaman bir AMİN..diyorum..

    YanıtlaSil
  4. tarif çok güzel ilk kez rastladım ellerinize sağlık...yeni yaşınızı kutlarım...

    YanıtlaSil
  5. Nice hayirli yaslara canim. Eline saglik olsun..
    Blogun da hayirli ugurlu olsun. Bana da beklerim. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. tarif çok güzel kahvaltıya da çaya da uyar bence ,deneyeceğim.
    doğum günün kutlu olsun allah ağız tadınızı bozmasın canım
    mutlu haftasonları
    sevgiler.....

    YanıtlaSil
  7. Nice sağlıklı,mutlu yaşlara. Ailenle ve sevdiklerinle beraber. Bu arada patates topları nefis görünüyor. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Merhaba Nihal Hanım bloğunuz hayırlı olsun.Siz de artık takibimdesiniz.Tarifleriniz güzel,ellerinize sağlık sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  9. Merhaba canım:)
    Öncelikle yeni yaşında ve her yeni anında,sağlık ,huzur ve neşe dolu bir hayat diliyorum..
    Patatesli topları çok beğendim:)
    Nefis mi nefis olmuşlar,ellerine,emeğine sağlık..

    YanıtlaSil
  10. Nice yillara nihal hanim,benim kizkardesimle ayni yastaymissiniz.tarifde pazar gunu evimizde kahvaltimizi susleyecek..

    YanıtlaSil
  11. Allah birlikte mutlu huzurlu uzun ömür versin ilham aldığım bloglardasın :D

    YanıtlaSil