2 Şubat 2014 Pazar

İrmik Topları



İrmik topları ne güzel şeydin sen öyle, geçen ay yapmıştım bu irmik toplarını tekrar yaparım diye düşünüyordum ama bir aydır hastalıklardan gözümüzü açamadık. Önce oğlumun yüksek ateşi ve ilk hastanede yatışımız, ateşten korkar oldum artık, oğlumun ateşi 38'i geçtiğinde sanki benim ateşim 45 falan oluyor, kaynar sular dökülüyor başımdan, hiç de serin kanlı ve sakin olamıyorum, tam bir panik anne oluyorum.

Hastaneden çıkalı 15 gün falan olmuştuki, tam hastalıklar geçti kafam rahat derken, oğlumun sırtında kırmızılıklar çıkmaya başladı, olamaz bu su çiçeği dedim eşime. Oysaki su çiçeği hakkında hiç bilgim yok ve hiç su çiçeği geçiren bir çocuk görmedim. Hemen doktora gittik evet su çiçeği dedi, bugün çiçekle geçen ikinci günümüz, umarım ateşimiz olmaz.

Ve benim için günün haberi....Annemi aradım ''sen su çiçeği geçirmedin'' dedi.....Hadi bakalım bana geçecek mi acaba, bu yaşta su çiçeği geçirmek can sıkıcı olurdu heralde.

İrmik toplarımızın tarifini çok geçiktirmeden yazayım hemen...

Malzemeler:

  • 3 su bardağı süt 
  • 7 yemek kaşığı irmik
  • 7 yemek kaşığı şeker
  • 1 paket krem şanti
  • üzerine hindistan cevizi
Hazırlanışı:
  • Süt, irmik ve şekeri ocakta muhallebi kıvamına gelene kadar pişirelim.
  • Muhallebiyi soğuttuktan sonra toz halinde olan krem şantiyi ekleyelim. (toz olarak ekleyeceğiz) Kaşıkla karıştıralım.
  • Muhallebi mutlaka soğusun sıcakken eklemeyin.
  • Hazırladığımız muhallebiden elimizi ıslatarak yuvarlak toplar yapıp hindistan cevizine her tarafını batıralım.
  • Buzdolabında bir iki saat soğutup servis yapmaya hazır hale getirelim.




1 yorum:

  1. ınsallah gecmez gecmıs olsun toplarda cok lezzetlı ellerıne sağlık

    YanıtlaSil