16 Nisan 2012 Pazartesi

Kuru Domates Salatası


Yaşlı bir bey, sabah erken evinden çıkmış, yolda ilerlerken, bir bisikletin çarpması ile yere yuvarlanmış ve hafif yaralanmış. Sokaktan geçenler yaşlı beyi hemen en yakın sağlık birimine ulaştırmışlar.

Hemşireler önce pansuman yapmışlar ve biraz beklemesini, röntgen çekerek her hangi bir kırık veya çatlak olup olmadığını inceleyeceklerini söylemişler.

Yaşlı bey huzursuzlanmış. acelesi olduğunu röntgen istemediği söylemiş. Hemşireler merakla acelesinin nedenini sormuşlar.

''Eşim huzur evinde kalıyor. Her sabah birlikte kahvaltı etmeye giderim, gecikmek istemiyorum'' demiş. Eşinize haber iletir gecikeceğinizi söyleriz demişler. 

Yaşlı adam üzgün bir ifade ile '' ne yazık ki karım alzheimer hastası hiç bir şey anlamıyor, hatta benim kim olduğumu dahi bilmiyor'' demiş. Hemşireler hayretle '' madem sizin kim olduğunuzu bilmiyor neden onunla kahvaltı yapmak için koşturuyorsunuz?'' diye sormuşlar.

Adam buruk bir sesle

''Ama ben onun kim olduğunu biliyorum'' demiş.


Bu kadar güzel hikayeleri okuyup da sizlerle paylaşmadan geçemiyorum. 



Kuru domateslerimi yemeklerde kullanmaya kıyamıyorum, çünkü bu şekilde salatasını daha çok seviyorum :))

Malzemeler:
  • 10 kuru domates
  • 2-3 sarımsak
  • ceviz
  • zeytinyağ
Hazırlanışı:
  • Kuru domateslerimizi 15 dk sıcak suda bekletelim.
  • Yumuşayan domateslerimizi 2 ye 3 e bölelim.
  • Ezilmiş sarımsak, irice parçalanmış ceviz ve zeytinyağ ile karıştırıp servis tabağına alalım.


10 yorum:

  1. süpersin.dün aktardan domates kurusu aldım ama nasıl yapacağımı bilmiyordum.. çok ıyı oldu paylaşman... ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. bende daha çok salatasını yaparım,çok severim ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  3. nefis bir salata olmuş canım eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. Bende çok severim içine bol yeşilik'te çok yakışıyor...Ellerine sağlık canım...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Eline sağlık Nihalcim,ne güzel görünüyor..

    YanıtlaSil
  6. Mmmmm harika bir salata. Nasıl da canım çekti şimdi. Uzanıp alıversem tabağı. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağılık,ne güzel görüntü,tadını yiyen bilir

    YanıtlaSil
  8. ellerıne sağlık canım nefıs bır salata tarıfı

    YanıtlaSil
  9. ben de kuru domateslerimi kullanacağım zaman 2 kere düşünüp bir kere kullanıyorum: ) ama bu yaz kararlıyım daha çok kurutacağım inşallah.. ellerinize sağlık.. ben cevizlisini hiç yememiştimm... ben de beklerimm.. sevgiler: )

    YanıtlaSil
  10. Hiç yemedim ama değişik ve enfes bir tat olduğuna eminim. Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil