15 Ocak 2015 Perşembe

BİSKÜVİLİ BALKABAĞI TATLISI

 



Mevsimi geçmeden çok pratik bir kabak tatlısı paylaşalım. Çok pratik çünkü normal kabak tatlısı yaparken genelde kabakları şekerle bir gece önceden bekletiyoruz. Bunu öyle yapmadım, mutfağımda ki balkabağını haşlattım, şekerle pişirdim, bisküvilerle birleştirdim... 

Şeker miktarını elinizdeki balkabağına göre ayarlayabilirsiniz, ben 1 su bardağı şeker kullandım , 2-3 dilim balkabağı için.



Malzemeler:
  • 2-3 dilim balkabağı
  • 1 su bardağı şeker
  • 2 paket bisküvi
  • hindistan cevizi
Hazırlanışı:
  • Dilimlediğimiz bal kabaklarını su ile haşlıyoruz.
  • Haşlanmış bal kabaklarını rondodan geçiriyoruz.
  • Püre olmuş bal kabaklarına şeker ekleyip, şeker eriyene kadar pişiriyoruz.
  • Borcama bir tane bisküvi üzerine balkabağı püresi olacak şekilde diziyoruz.
  • Üstünü hindistan cevizi ile süslüyoruz.
  • Soğuması için buzdolabına koyalım.







1 yorum: