2 Kasım 2013 Cumartesi

Pirinç Unlu Muhallebi


      Ek gıdaya geçişte verilen ilk muhallebidir. Bütün anneler yapmıştır bu muhallebiyi. Ek gıdaya ilk yoğurt ve meyve püresi ile geçtik bizde. Sonra haşlama havuç patates pirinç püreleri ile devam ettik. Öyle hızlı geçiyor ki bu süreç şimdi oğlum biz ne yersek yer oldu. 9 aylık olduk ama resim iki ay öncesine falan ait. Anlayacağınız arşivde beklemiş, geç kalmış bir tarif.

     Muhallebiyi 9 aylık oğlum için halen bu şekilde yapıyorum. Tabi tadını çeşitlendiriyorum. İçine bazen muz eziyorum,bazen hurmayı ekliyorum, bazen pekmez bazende meyve püreleri ekleyerek çeşitlendiriyorum tadını.

     Hurmayı sıcak suda bekletip blendırdan geçirip öyle ekliyorum muhallebiye. Yine aynı şekilde kuru üzüm yada kuru kayısıyı da sıcak suda bekletip blendırdan geçirip eklemiştim muhallebiye. Hepsini de severek yemişti oğlum.

     Hazır kaşık maması veriyor musun diye sorarsanız, evet bazen ondanda veriyorum. Zaten her gün muhallebi yapmıyorum. 3-4 günde bir veriyorum muhallebiyi. Bazen kendim yapıyorum nadiren de hazır kaşık maması veriyorum.

      Oğlum akşam her yemeği yediği ve beni de emdiği için her gün vermiyorum muhallebi.

      
İşte size klasik muhallebi tarifi...


Malzemeler:


  • 1 su bardağı su
  • 2 tatlı kaşığı pirinç unu
  • 1 çay kaşığı pekmez ( tatlandırmak için isteğe bağlı )
Hazırlanışı:

  • Su ve pirinç unu muhallebi kıvamına gelene kadar karıştırılır.
  • Muhallebimiz ılıyınca ister sade olarak tüketilir ister pekmez ile tatlandırılır, tercih size kalmış.





2 yorum:

  1. ben ilk yaptığıma şeker koydum:(( unuttum dalğınlığıma geldi ama ben prinç unu yapmıyorum aile hekimim sağlıklı olmadığını vitamin açısındna fos olup çocuğu sadece şişiriz dediği için.

    YanıtlaSil
  2. http://pinarintarifdefteri.blogspot.com/ canım alllah bagıslasın....bende senın gıbı yapıyordum sımdı kızım tam 1 yasında ......artık seker ılave edıyorum....canım senı takıbe aldım..takıpcınım...bende beklerım sayfama...sevgılerımı bırakıyorum....

    YanıtlaSil