23 Şubat 2012 Perşembe

Üzümlü Kurabiye





   Blok açmaya karar vermişken, bu fikirden vazgeçmeden başlamalıyım hemen bir şeyler yazmaya. Kurabiye, kek pasta yapmayı bu kadar severken bir blok açmam kaçınılmazdı zaten. Blok arkadaşlarımın yaptığı tariflere bakarak çok şeyler öğrendim. Kimi denemelerim güzel oldu, kimileri hüsranla sonuçlandı. Ama hiç yılmadan sıkılmadan mutfakta sürekli yeni tarifler denemek istiyordum. Seviyordum pasta yapmayı... Özellikle de yemeyi :)) 

     Evlendikten sonra mutfak maceramın pastadan ibaret olmadığını anladım. Artık yemek kısmına geçmem gerekiyordu. Pasta yapmayı sevdiğim kadar yemek yapmayı da sevdim. Çoğu tariflerimi blok arkadaşlarımdan öğrendim.

    Bende artık kendi yaptığım ve resimlerini kendim çektiğim yemek tariflerimi naçizane sizlerle paylaşmak istiyorum.

     Hadi bana kolay gelsin... :))

    Üzümlü kurabiye ise bir haftada iki kere yaptığım, yapar yapmaz 4 tane yediğim güzel bir tarif.

   Malzemeler:
  • 100 gr margarin (yumuşak)
  • 4 yk. toz şeker
  • 1 yumurta
  • 1 çay bardağı koyu ayran
  • 1 çay bardağı kuru üzüm
  • portakal rendesi
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tutam tuz
  • un
üstüne sürmek için : süt

Hazırlanışı:
  • Bütün malzemeler karıştırılır. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye cevizden büyük toplar yapılarak dizilir.
  • Üstlerine süt sürülür.
  • Fırın önceden 220 derece ısıtılır.
  • tepsiyi fırına koyarken 200 dereceye düşürüp 10 dk pişirelim.
                                                                            




5 yorum:

  1. Daha dün bu kurabiyeler aklimdaydi, en kisa zamanda deneyecegim. Ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Sevgili Mercimek;
    ziyarete geldim yorum için çok teşekkürler inşallah daha iyi yerlerde olursun.Başarılar diliyorum hoşgeldin:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. azmin sonu zafer :))
    zamanla herkes gibi geliştireceksin tabii kendini kurabiyeler çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım
    sıcacık sevgilerimle

    YanıtlaSil
  4. Çok teşekkür ederim hepinize,henüz çok yeniyim sizlerden öğreneceğim çok şey var..

    YanıtlaSil
  5. kurabiyeler çok güzel ellerine sağlık. aramıza hoş geldin:))))))

    YanıtlaSil