16 Ekim 2015 Cuma

HAŞHAŞLI SARMA

  

Bu tarif ablama gelsin.

Tamda ince şeritler yapmış, hamuru burmaya çalışırken aradı, bu tarifi yaptığımı söyleyince de tamam bloga ekle ordan bakayım tarifine demişti.

Aslında pasta börek onun işi, benden çok çok daha güzel yapar, ben sadece ufak tefek kendi denediğim tarifleri burda sizlerle de paylaşıyorum.

Haşhaşlı sarmanın üzerine hiç birşey sürmedim, üstü kızarana kadar pişirdim o kadar.


Malzemeler:
  • 2 su bardağı süt
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 küçük paket kuru maya
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • aldığı kadar un
İçi  için:
  • makinede çekilmiş, ezilmiş haşhaş
  • sıvıyağ ( haşhaş koyu ise sıvıyağ döküp biraz açmak için)
Hazırlanışı:
  • 2 sb sütü  biraz ılıtıp, içine şeker ve mayayı ekleyip karıştıralım.
  • Sıvıyağ, tuz ve aldığı kadar unuda ekleyip karıştıralım. Yumuşak bir hamur olcak.
  • Hamuru 1 saat mayalandıralım.
  • Mayalanan hamurdan küçük bezeler yapalım, bezeleri yemek tabağı boyutunda açalım.
  • Açtığımız bir hamurun üzerine haşhaşı sürelim, üzerine bir hamur daha koyup yine haşhaş sürelim. En üste yine açtığımız hamurdan koyalım.
  • İnce uzun şeritler halinde keselim, her şeridi tek tek burup tepsiye dizelim.
  • Ben üzerine hiç birşey sürmüyorum, önceden ısıtılmış fırında altı üstü kızarana kadar pişirelim.



 








2 yorum:

  1. Merhabalar, haşhaşlı sarmanız çok güzel ve leziz görünüyor. Ellerinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  2. Annem pek sever ve yapar haşhaşlı sarmayı. Sizinki de en az anneminki kadar lezzetlidir eminim. Annem haşhaşa biraz da dövülmüş ceviz ekliyor. Tavsiye ederim.

    YanıtlaSil