19 Şubat 2015 Perşembe

CİCİBEBE BİSKÜVİSİ ( BALLI-ELMALI)

   


Yine bir cicibebe bisküvisi, bir önceki tarifim den biraz değişiklikler yaptım, şekil olarak da bir öncekini yuvarlak yapmıştım, bunu çubuk şeklinde yaptım.

Asıl önemlisi bir önceki tarifimde pekmez vardı, pekmezle ilgili yazılanları önceden de okumuştum ama pek aklıma yatmadığı için kurabiyemde kullanmıştım. Pekmez, kurabiye ve kek gibi hamurlara katılıp fırında pişirildiğinde kanserojen madde salgılıyormuş, bildiğim bir konu değil nacizane bana inandırıcı gelmediği için kullanmakta sakınca görmedim ben. 

Ama yinede insanın içine kurt düşüyor, hadi dedim pekmez katmadan yapalım bu kurabiyeyi.

Bir öncekinden farklı olarak pekmez yerine bal, un yerine tam buğday unu kullandım, bir tanede elma rendeledim içine.

Kurabiye hamurunu yaptıktan sonrada şekil vermeden yarım saat beklettim, çünkü bir öncekinde irmikler ağzıma çıtır çıtır geliyordu, bu şekilde irmikler biraz daha yumuşamış oldu.

Sonuç olarak da, ballı elmalı kurabiyeyi daha çook sevdik...


CİCİ BEBE BİSKÜVİSİ ( BALLI-ELMALI_
Malzemeler:
  • 2  çay bardağı tam buğday unu
  • 1.5 çay bardağı pirinç unu
  • 1 çay bardağı irmik
  • 4 yemek kaşığı yumuşamış tereyağ (daha azda olabilir)
  • yarım çay bardağı sıvıyağ
  • 1 yemek kaşığı dolusu bal
  • 1 elma rendesi
  • tarçın
Hazırlanışı:
  • Bütün malzemeyi karıştırma kabında elimizle iyice karıştırıyoruz.
  • Şekil vermeden önce yarım saat oda ısısında bekletiyoruz. ( irmikler biraz yumuşasın diye)
  • Küçük kurabiyeler yapıp çatalla şekil veriyoruz.
  • Önceden ısınmış fırında 20-25 dk pişiriyoruz












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder