11 Temmuz 2014 Cuma

MUHALLEBİLİ KEMALPAŞA TATLISI




Kuzenim Esra ile dün akşam  telefonda konuşurken, konu illaki yemeklere ve tatlılara geliyor. Bende muhallebili kemalpaşa tatlısı yaptığımı söyledim. Tamam tarifine blogdan bakar bende yaparım dedi. Ama çay demlenmişti ve ben tatlının fotoğrafını çekmeyi değilde hemen yemeyi düşünüyordum. Telefonu kapattıktan sonra kuzenim için resmini çektim. Valla iyide oldu, üşendiğim için resmini çekmeyip hemen yemeyi düşündüğüm tatlının tarifinide böylece paylaşmış oluyorum.

Gerçi aklımda iftara gelecek misafirlerime aynı tatlıyı yapmak vardı, o yüzdendi üşenciliğim, resim çekmeyi o zamana saklamıştım.

Bu muhallebinin kıvamını ve tadını çok sevdiğim için,  incirli kek ve etimek tatlısı tariflerinde de kullanıyorum.



Malzemeler:

  • 1 paket kemalpaşa tatlısı
Muhallebisi:
  • 4 su bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı nişasta
  • 2 yemek kaşığı un
  • 5 yemek kaşığı şeker
  • 1 yemek kaşığı tereyağ 
Hazırlanışı:
  • Kemal paşa tatlısı, paketin arkasında yazan ölçülere göre yapılır. Borcama alınır.
  • Nişastayı topaklanmaması için 1-2 kaşık süt ile bir kasede ezelim.
  • Tereyağ hariç bütün malzemeyi muhallebi kıvamına gelene kadar pişirelim.
  • Ocaktan inmeye yakın tereyağı ekleyelim.
  • Pişen muhallebiyi tatlımızın üstüne döküp, ılıyınca buzdolabına alalım.
  • Servis yapmadan önce tarçın yada cevizle süsleye biliriz.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder