22 Mayıs 2015 Cuma

PATLICAN KÖFTESİ






Evde tam da iki patlıcanım kalmışken bu tarifi görmem çok güzel oldu, yoksa düşün dur iki patlıcanla ne yapayım diye.

Benim baktığım tarifte kıyma yoktu, ama eklerseniz çok güzel olur diye bir not düşmüştü. Oğlumada vereceğim için kıyma ekledim ben.

Patlıcanların üstüne tuz ekince acı suyunu salıyormuş meğer, bunuda bugün öğrendim. Ama tuzunu çok ekmeyin, 2tatlı kaşığı yeterli, yıkamıyoruz, suyunu sadece elimizle sıkıyoruz.

En son köfteleri hazırlayınca galeta unu dökülmüş tepsiye dizip buzdolabında 15-20 dk bekletelim.
Sonra köftelerin iki tarafınıda galeta ununa batırıp kızartalım.

Köfteleri önce kağıt havluya alarak biraz yağını alabiliriz.

Bu ölçülerden 15 tane köfte çıktı


Malzemeler
  • 2 adet büyük boy patlıcan
  • 100gr kıyma
  • 1 küçük kuru soğan
  • 100 gr. beyaz peynir veya lor ( ben lor kullandım)
  • 1 adet yumurta
  • Bir tutam maydanoz
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • Karabiber, kimyon, kırmızı biber yeteri kadar tuz
Bulamak için:
  • galeta unu
Hazırlanışı:

  • Patlıcanların kabuklarını soyup dilimleyin. Rondoda çekerek ufaltın.
  • Üzerine tuz serpip karıştırın ve tel süzgecin içine bırakıp suyunu vermesini sağlayın.
  • Diğer tarafta soğanı, maydanozu  küçük doğrayın. Peyniri elinizle ufalayın.
  • Yumurta haricindeki diğer malzemeleri de ekleyin.
  • Patlıcanın suyunu elinizle sıkıp diğer malzemelere ekleyin, karıştırın.
  • En son yumurtasını kırıp hafifçe çok sulandırmadan yoğurun.
  • Elinizle yumurta kadar parçalar alıp oval veya yuvarlak köfteler yapın.
  • Galeta unu serpilmiş tepsiye dizin
  • Köfteleri zamanınız varsa 15 dakika dolapta bekletin.
  • Köfteleri  galeta ununa bulayıp orta ateşte arkalı önlü kızartın.








 






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder