30 Aralık 2014 Salı

KISIR


 

Hep aynı düz beyaz tabağı kullandığımı farkettim, 
galiba tabak sponsoruna ihtiyacım var :))) 

KISIR

Malzemeler:

  • 2 su bardağı ince bulgur
  • 1 kuru soğan
  • 1-2 yemek kaşığı biber salçası
  • Taze soğan
  • maydanoz
  • dereotu
  • 1 havuç rendesi ( isterseniz tabi, ben kullanıyorum)
  • mor lahana
  • domates
  • tuz, kimyon, pulbiber
  • limon, nar ekşisi
Hazırlanışı:
  • Bulguru ayıklayıp tencereye alalım, bulgurların üzerini geçecek kadar sıcak su ile ıslatalım. Ben suyu göz kararı ekliyorum, bulgurların üzerini az geçecek kadar ekliyorum. Tencerenin kapağını kapatıp yarım saat bulgurların şişmesi için bekleyelim.
  • Diğer tarafta yemeklik doğradığımız soğanı sıvıyağda soteleyelim.
  • Salça ekleyip bir iki taşım daha soteleyelim.
  • Sıcak suda şişen bulgurlara sotelediğimiz salçayı ekleyip karıştıralım.
  • İnce dogradığımız domates, taze soğan, maydanoz,dereotu ve mor lahanayı, bir tane rendelediğimiz havucuda ekleyelim.
  • Limon , nar ekşisi, tuz ve damak tadımıza göre baharatlar ekleyip servis edelim.
  • Kısırın olmassa olmazı turşuyuda unutmayalım.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder