13 Aralık 2015 Pazar

PORTAKALLI İRMİK TATLISI


Alt tabanı chescake tabanı
Arası portakallı irmikli muhallebi
Üstüne çikolatalı krema......


Bir dilim yerken geçen hafta beraber diyete girdiğimiz kuzenim hilali düşünüyorum, bol kalori, bol çikolata, bir dilimde ona göndermek istiyorum, ben bozduysam diyeti oda bozmalı dimi :))))

Muhallebisinin kıvamını ve portakal aromasını çok sevdim
Alt tabanını her zaman yapmaya bilirim, ama bu ölçülerden portakallı muhallebi ve üstüne kremalı çikolata mutlaka tekrar yapılacak.


Malzemeler

Alt taban için

  • 2 paket burçak bisküvi
  • 75 gr margarin
Muhallebi için:
  • 1 su bardağı portakal suyu
  • 3 su bardağı süt
  • 5 yemek kaşığı şeker
  • 5 yemek kaşığı irmik
  • 2 yemek kaşığı nişasta
  • portakal kabuğu rendesi
Üst sos için:,
  • 1 paket bitter çikolata
  • krema (yarım paketten biraz fazla kullandım)



HAZIRLANIŞI:

  • Bisküvileri rondodan geçirip, erimiş margarin ile karıştırıyoruz.
  • Yağlanmış borcama döküp kaşığın arkası ile bastırarak düzeltiyoruz.
  • Buzdolabında 1 saat beklettikten sonra 180 derecede 15 dk pişiriyoruz.
  • Muhallebi için bütün malzemeyi karıştırıyoruz. 
  • Ben taze sıkılmış portakal suyu kullandım, 1 bardak portakal suyu ve 3 bardak süt ile muhallebiyi hazırlıyoruz.
  • Bisküvili karışımın üstüne muhallebiyi döküyoruz.
  • Çikolatayı benmari usulü eritip, üzerine kremanın yarısından  fazlasını döküp karıştırıyoruz.
  • İrmikli muhallebinin üstüne çikolatayı döküp, servis yapana kadar buzdolabında bekletiyoruz.







Ve tabiki fotoğraf karesine giren minik parmaklar.......





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder