8 Aralık 2015 Salı

KARNIBAHAR KÖFTESİ

  


Karnıbahar köftesi için birkaç tarife baktığımda hep aynı cümle ile karşılaştım;
-karnıbahar sevmeyen eşim bile severek yedi diyordu herkes.
Demekki tek benim eşim değildi sevmeyen, o sevmez diye pekde yapmazdım bende karnıbaharlı tarifler.

Ve bende aynı şeyi söyleyeceğim, benim de karnıbahar sevmeyen eşim bu köfteden 6 tane yedi, saydım valla lokmalarını :)

Tekrar yaptığımda içine bir patates rendelemeyi düşünüyorum, yada bir kabak rendelenip daha çok mücvere benzetilebilir.


Malzemeler:
  • Yarım kg karnıbahar
  • 1 yumurta
  • 2 yemek kaşığı un
  • Kaşar peyniri rendesi
  • tuz, istenilen baharat
Hazırlanışı:
  • Karnıbaharlar küçük küçük ayrılıp yıkanıp haşlanır.
  • Haşlanmış ve soğumuş karnıbaharlar çatalla ezilir.
  • Yumurta, kaşar rendesi, un ve istenilen baharatlar eklenir.
  • Kızgın yağa kaşık yardımı ile köfteler atılır arkalı önlü kızartılır.
  • Yoğurtla sıcakken servis edilir.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder