22 Aralık 2015 Salı

İÇLİ KÖFTE , YASSI KÖFTE


Kendini içli köfte zanneden yassı köfteler.

İsterseniz şekil olarak içli köfte şekli verebilirsiniz. Yada daha pratik ve kolay olsun derseniz, benim gibi poşet yardımıyla yassı köfteler yapabilirsiniz.



Malzemeler:

dış malzemesi:

  • 1.5 su bardağı ince bulgur
  • 1 çay bardağı irmik
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 1 su bardağı un
  • 1 yumurta
  • tuz
iç malzemesi:
  • 300gr kıyma
  • 2 kuru soğan
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • salça
  • maydanoz
  • tuz, karabiber, kırmızı biber
Hazırlanışı:
  • Kıymayı suyunu çekip salana kadar kavuralım. Ayrı bir tavada tereyağ ile soğanları soteleyelim.
  • Kıyma soğan ve diğer malzemeleride karıştırıp az daha soteleyelim.  Soğuması için bir kenara bırakalım.
  • İnce bulgur ve irmiği, şişmesi için sıcak su ile beraber bir tencereye koyup kapağını kapatalım. 15-20dk bekletelim.
  • Sonra salça yumurta ve tuzu ekleyelim. Unu azar azar kıvamına göre ekleyelim. İyice yoğuralım.
  • Bu karışımdan yuvarlak toplar yapıp, iki poşetin arasına koyup elimle açtım, yarısına kıymalı içten koydum, alttaki poşetin yardımıyla poğaca şeklinde katladım. 
  • Kızgın yağda arkalı önlü kızarttım.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder